BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, October 26, 2009

tQ :)












Lame rase x update blog, alhamdulillah assgmnt sume dh siap tinggal nk abish kn final exam je..

x sempat update pasal burfday ari tu sbb aku sendiri pun x amatlah bznye, tp ari nie ak nk nucapkan kt sume tq very much krn sudi wish burfday ak pada ari itu..

tQ korang..
xOxO
:)

Thursday, October 15, 2009

Happy Burfday ZAckO

HAppy BurFdAy to you,
happy burfday to you,
happy burfday to Zacko..
happy burfday to you

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

1) (i)Assgmnt video presentation Japanese Language

(ii) Oral test

2)Organizational Communication
(i) Company Profile
(ii) Journal
(iii) Test

3) Editorial Page
(i) 3 artical
published in the newspaper
(ii) 2 article review

4) E*** *15
(i) Past year question year 2000 - 2008
(ii) M****
(iii)****
(iv) Test

5) Information Management System

(i) IMS System
(ii) Test

6) Communation Planning and Massage Design - Subject paling tensen sem nie
(i) Proposal
( tetiba last minute mintak proposal yg super duper perfect)
(ii) Our campaign
(GO GREEN! CAMPAIGN) - gile babi kene buat gempak
kalu x dpt C je kot
(iii) Final presentation
( dh buat 2 projek paper plannig pun nk final test)
(iv) Final test
(mmg soklan yg die bagi susah, 3 jam pun belum tentu cukup ;p )

Slamat Ari Jadi zAckO
time kaceh lecture2 ku yg mmberi kn aku brjuta assgmnt
+)

*
*
*
*
*
*
*
*
*
To MaMa :

Thank you sebab dh besarkn ika smpi umur ika skarang dh 22 thn (not forever 21 anymore ;) )
ika nk wish mama appy burfday in advance sbb kite menyambut ari jadi di bulan yg same...
I LoVe U mAmA...

XoXo
ikA =)

Saturday, October 10, 2009

Wish List ;)

Memandang kan tidak lama lagi ialah ulang tahun kelahiran aku, so aku berangan laa nk beberape benda yang aku rase aku perlu..hehehe..attention to kak ina, anyah, along, cik alya, en F dan yang sewaktu dgn nye ;)


*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

wish list yg pertama ialah Oversize Cluth :)




bimba & lola ;)



Coach clutch


Wish list no 2 : Oversize Rings by Forever 21


Wish List no 3 : Longchamp or Guess Hand bag

wish list no 4 : long sleeve Ralph Lauren
WIsh list no 5 : Nine west wedges ;)

Wist list no 6 : more, more and more Forever 21 clothes

Wish list 7 : more, more and more shoes ;)




Wish list no 8 : more, more and more oversize cluth ;)

Wish list no 9 : conform x de sape nk layan
Ticket Concert Beyonce live in Malaysia

Thursday, October 8, 2009

Gadis - gadis Bertudung

Hari nie aku nk citer pasal kawan2 aku sem nie ramai betul yg dh mula brtudung. Mula2 aku trkejut tgk, sbb x sangka mereka2 akan bertudung. Alhamdulillah dan congrats sbb mereka brjaya mengetepikan ape yg org2 brkata ttg wanita brtudung.

Mari berkenalan dgn mereka :

*
*
*
*
*
*
*
*
*

Ini ialah gadis pertama yg aku jumpe di fakulti pada sem ini yg memakai tudung selepas aku. Dia ialah Nor Linda Noridil aka Lynda. The first week Lnda jumpe aku then die terkejut tgk aku berpenampilan bertudung.Then die ckp kt aku time tu, isyaallah one day die juga akan pki tudung mcm aku. Tup2 tgk the next week nye die telah memakai tudung ;) Alhamdullillah and u looked so sweet dear ;)


The second person yg aku jumpe memakai tudung di fact itu ialah Sara Tasha Tajuddin. Owh, sgt trkezut dgn perubah gadis dr sequence PR ini. Tp Sara kata die dh niat. The best thing aku suke tgk bile die post kt facebook die "rebranding Sara" ;) owhhh so sweet...teruskan dear..

Gadis ketiga yang aku jumpe d fact itu ialah kawan aku dari sekolah rendah. Then jumpe balik kt form 6, then terus meneruskan pengajian same2 kt Mass Comm. Dia ialah cik Nik Nur Nadia.
Owh, aku trkezut juga tgk berubahan die di waktu bulan ramadhan al - mubarak ari tu. Sorry nik, aku x jumpe gambar ko yg cun2. Tp pape pun ko ttp nmpk ayu ;)

Ini ialah housemate aku, name die Nur Eiishatun Adawiyah. Die pun dh start pki tudung after hari raye ari tu. So nampaknye dalam rumah tu sumenye dh brtudung ;))


The last person yang aku jumpe setakat ini di fakulti mass comm itu ialah Sara Amalina yang baru sahaja betudung selepas cuti raya ari tu. Gadis beketurunan melayu + mat saleh ini ialah dari sequence 227 (interpersonal communication) yg sgt lantang bila mengeluarkan kata2. Terkejut jugak, sbb mmg x sangaka Sara akan brtudung, but u looked cute like Yuna versi Mat salleh :) . Sorry sara amik gmbr u without permission and x de gmbr u brtudung sbb u x upload agi.





Dan ini pula pula ialah cik Nadia yg sangat anggun x kire ketika die x bertudung mahupun bertudung. Cik Nadia ialah kawan baik cik Alya die Micet Melaka dan kami brkenalan d dlm friendster dan die telah mengalu alukan kedatangan aku sebagai ahli baru dlm kelab brtudung ;) haha. cik Nadia dh brtudung mulai tahun lalu.

Cik alya, ialah pelopor utama kelab brtudung, die yg pki dulu and u looked gourgeous and stilo babe ;) . Ekin arr konon dan sopan tapi **** (itu ialah motto kami)..hahaha


Last bur not least is mE :) cik zalykha mohamad. Yang mula bertudung pada 13 June 2009 di kedai tudung Ariani. "Feel beautiful when u wearing ur scarf". Thank you En F =)

Thursday, October 1, 2009

klinik kerajaan atau swasta???

Aku sebenarnye malas nk g jumpe doktor kt pusat kesihatan Uitm tu, sbb aku tau mesti die kate aku x demam. OK lah, x pe, aku rase termometer die dgn doktor klinik luar sane lain kot, alatan yg lebih canggih. tapi aku mmg x ley tahan dgn kejadian yg dh 2 kali aku kene nie dan sumpah aku ckp kt sni aku serik dh nk g pusat kesihatan tu lagi.

Korang pergi pusat kesihatan tu aku nasihatkn jgn laa masuk bilik doktor no 9. Aku rase korang laa pesakit paling malang skali. Dah laa doktor die malas intertain pesakit, bila aku cakap aku kene bisul, ko tau die wat ape?? die tgk je, pastu die kate, "kalu sakit u tu dh nk teruk dtg lah lagi". Die ingat aku ade mase nk dtg berkali2. Die x nmpk ke bisul aku tu dh bengkak giler. Siap ley kasik ubat kurangkn bengkak je. Aku rase tunggu nk mati je kot baru die nk tlg.

Boley ke aku nk tya doktor tu keluaran university mane??ape ke pemalas sgt, aku pun heran. Aku rase membazir je kerajaan bg die schoolarship suh blaja jadik doktor. X bertauliah langsung. Aku marah bukan sbb ape, sbb aku dh kene dgn doktor yg sama 2 kali, gile sengal. First time aku tgk die x de keje lain, duk gelak2 dgn nurse, nurse ngan doktor pun same je, mkn gaji buta ke ape??. Dah la gelak2 syok2, pastu lyn aku skit2 je, tgk sakit aku pun skit2 pastu kate x de pape.

Maaf laa, bukan aku nk diskriminasi doktor priate n doktor swasta, tp kalu g klinik biasa comform dieorg dh do something ngan sakit aku ari ini. Ini x, bagi ubat menimbun2 yg canggih2, ingat bdn aku ley terima arr ubat2 tu..anehh arr doktor tu

Kesimpulannye, kalu nk jadi doktor jadi lah doktor yg brtauliah...satu lagi, kepada plajar2 University Teknologi Mara kampus Shah Alam, diingatkn jangan lah masuk bilik doktor no 9 tu. Anda pasti akan menjadi pesakit yg paling malang pada hari itu.


Open House ;)



Cmbiasa arr introduction gmbr kiteorg yg lebey kalu nmpk camera
Hari ni nk citer pasal open house yg dihadiri daripada apart of my fellow friend. Dieorg nie ley di katekn first time gak arr beraye kt umah aku, sbb b4 this dieorg sume blaja jauh2, so tahun nie aku rase happy sgt dieorg dpt dtg umah aku. Thanx to Alya, Dilut, JK, Zamora, Cho Cho, Kuxy, Iwan, K-rule, Opit, Ceman and especially to my special guest En F. Haha, mmg klakar...abah mcm dh kamching ngan En F. Caya arr en F ;)

Aku x sempat nk tgkp makanan yg aku masak pd ari tu. Sorry arr kawan2 aku hanya sempat sediakan mee hoon sup je tuk korang, tu pun aku cm nk patah pinggang wat sbb sekor2 masak kt dapur. Tp x pe, asal kan korang enjoy my dish i will love to cooked for u all =)

Lepas raye d umah aku, kiteorg pun decide nk g raye umah cho cho yg brhampiran dgn umah aku slps mcm biasa arr menanti kehadiran YB yg mmg slalu dtg pada saat2 akhir. (YB - gelaran alya tuk en F - sbb slalu dtg lmbt ;p )

Kt umah cho cho nie kiteorg posing abish2san walaupun kepanasan di dalam bus. Ayah cho cho ini ialah saudagar bas sekolah, maka kami pun mengambil kesempatan brgmbr di dalam bas sekolah yg hampir 17thn aku x naik!!!. Nie lah bus sekolah aku waktu aku brusia 6 thn..thank you pak cik mukhadzim ;))

Pada mlmnye kiteorg g beraye d umah Datin Erra lak, besh gak arr, tp aku dh penat thap gaban rupenye aku x mkn dr pagi smpi mlm. Macam nk pengsan aku time tu. Nasib baik ade en F, so kurang arr skit tahap kepengsanan..haha

Pape pun korang just enjoy gmbr2 yg ditgk oleh en F (die kate x chantek). Suke ati ko arr En F...

Dilut, JK, ZackO, Yaya, Cho Cho (the owner of the bus) & Zamora




dari kiri : JK, Dilut, ZackO, Alya, Zamora (suke ko en farid tgko gmbr lebey2)

Bila Aku Jatuh Cinta


Bila aku jatuh cinta
Aku mendengar nyanyian
Seribu dewa dewi cinta
Menggema dunia
Bila aku jatuh cinta
Aku melihat matahari
Kan datang padaku
Dan memelukku dengan sayang
Bila aku jatuh cinta
Aku melihat sang bulan
Kan datang padaku
Dan menemani aku
Melewati dinginnya mimpi
Melewati dinginnya mimpi.. aaa
Bila aku jatuh cinta.. jatuh cinta
Bersama dirimuP
eluk aku.. dan ciumlah aku
Sayang......
p/s : kewlll giler lyric and this song is by Giring the Nidji vocalist
rase nk suh giring nyanyi sblh tinge je ;)
haha